dinsdag 19 september 2017

Wiebelbillenboogie

Olifantje gaf ons vandaag twee tekeningen, een bad en een olifant. 
Waar hadden we dit nog al eens gezien? We zochten in het boek 'Wiebelbillenboogie' naar de juiste prent. 



Wat zit er in het bad? 
Wat is het verschil tussen de soorten zeep? 
Hoe krijgen we belletjes? 

- goed roeren 
- zeep in het water gieten
- nog meer zeep in het water gieten.
- ...

Wat kunnen we doen met de belletjes?
- wegblazen
- erin prikken
- luisteren naar het geknetter
- ...


We experimenteerden met water en zeep en dat zorgde voor heel veel plezier!



         
     

                     


     

     

     

     


Daarna gingen we aan de slag tijdens de les 'Leespraat'. (opsplitsen: juf Justine en juf Jente) 
'Juffrouw gaan we kermis spelen?' 
Om de beuert namen ze elk een vis en lazen het woord dat daarop stond.
'Is het 'Mag ik' of niet?'

Na het sorteren, gingen we zelf aan de slag aan onze werkbank. 
Wat een flinke werkers! 

Vanaf nu zullen volgende woordkaarten in de klas hangen om 'Mag ik...' verder in de oefenen:
- Mag ik nog soep?
- Mag ik toilet gaan?
- Mag ik drinken? 



   



Tot morgen olifantjes! 

Groetjes
Juf Jente





Geen opmerkingen:

Een reactie posten