dinsdag 6 juni 2017

Tanden poetsen

Na een weekend van veel slapen en plezier vlogen we er vandaag weer meteen in. 
Terwijl de ene groep ging werken op de boerderij, leerden de anderen over mondhygiëne.
 'Wanneer moet ik mijn tanden poetsen? 
Waarom moet ik mijn tanden poetsen? 
Hoe lang moet ik mijn tanden poetsen? 
Hoe moet ik ze juist poetsen? '

De kinderen vertelden aan de hand van een praatplaat over een bezoek bij de tandarts. Daarna bekeken we een filmpje en gingen we zelf,stap voor stap, aan de slag. 
                            1. Beker, tandenborstel en tandpasta nemen. 
                            2. Water in de beker. 
                            3. Tandenborstel nat maken. 
                            4. Tandpasta op de tandenborstel. 
                            5. Poetsen: 
                                   - onderaan: binnenkant en buitenkant
                                   - bovenaan: binnenkant en buitenkant
                            6. Mond spoelen.
                            7. Tandenborstel schoonmaken en afdrogen. 


Tanden poetsen, tanden poetsen
Op en neer en heen en weer. 
Tanden poetsen, tanden poetsen
Twee minuutjes, elke keer. 













 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten